Premium

9 keer brons voor Nederland in Cannes

DDB & Tribal Amsterdam, TBWA\Neboko en Anomaly vallen in de prijzen. Ook projecten van MediaMonks winnen Leeuwen.

Vandaag werden acht Bronzen Leeuwen binnengesleept voor Nederland. De prijzen werden behaald in de categorieën Entertainment en Media, waar goud uitbleef. In de categorieën Design, Entertainment Music en Product Design werden helemaal geen prijzen verdiend. 

Goud voor productie
Het Hilversumse productiebedrijf Mediamonks haalde wel goud in de categorie Design, Promotional Item Design: Words of Welcome - met DDB Group Germany voor Berliner Stadtmission. Dezelfde case won ook een bronzen Leeuw in de categorie Design, other packaging. Met Quest to LEGOLAND wonnen ze verder twee keer zilver.

Brons voor Anomaly
In de categorie Entertainment won Anomaly een Bronzen Leeuw met Ode to Lesvos voor Johnnie Walker.

In de categorie Media werden meerdere Bronzen Leeuwen binnengehaald. TBWA\Neboko is daar grootverdiener met zes Bronzen Leeuwen. Het Amsterdamse bureau sleepte met de campagne King Willem voor McDonald’s één Bronzen Leeuw binnen. The Question Tea Bags voor Pickwick en Tramroulette voor Holland Casino kregen elk twee Bronzen Leeuwen.

Ook in de categorie Music Entertainment pakte TBWA\Neboko brons, namelijk met de campagne voor de Maestro Burger van McDonald's.

Ook DDB & Tribal Amsterdam viel in de prijzen.Stottercampagne 'Get the Flow;  voor Vodafone mocht twee Bronzen Leeuw in ontvangst nemen. Een in de categorie Media en de ander in de categorie Entertainment Music.

Bij de categorieën Design en Product Design stonden meerdere Nederlandse nominaties op de shortlist, maar deze werden uiteindelijk niet beloond.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie