Premium

Aantal advertenties op YouTube stijgt met 40%

Grote merken maken eigen content speciaal voor YouTube en betrekken daar regelmatig YouTube-sterren bij.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Grote merken proberen millennials te bereiken met advertenties op YouTube. Het aantal advertenties op het videoplatform is het afgelopen jaar gestegen met 40%  en adverteerders van de Top 100 merken* spenderen 60% meer dan vorig jaar.

Branded content
Uit Google&;s research werd geconcludeerd dat adverteerders speciale content creëren voor YouTube. De merken managen YouTube-kanalen, publiceren regelmatig nieuwe content om een band op te bouwen met kijkers en zorgen ervoor dat de kijkers terugkomen. Het aantal abonnees op YouTube-kanalen van merken is met 47% zijn gestegen. Vorig jaar duurde ruim 10% van de video&;s van de honderd merken meer dan tien minuten. 

YouTube-sterren
Marketeers beginnen daarnaast in te zien dat jonge YouTube-creators mainstream celebrities aan het worden zijn met eigen tvshows en boekendeals. Veel merken werken inmiddels samen met YouTube-grootheden die hun eigen video&;s maken rondom de merken en dit posten op hun kanalen met miljoenen volgers. 

*gebaseerd op de Interbrand 2014 Best Global Brands lijst.

Bron: Financial Times

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie