Premium

ABN Amro kiest MediaCom en Storm Digital als mediabureaus voor alle merken

De samenwerking gaat per maart gefaseerd van start. 

In juli werd duidelijk dat ABN Amro een pitchtraject zou beginnen. Het uitgebreide pitchtraject is begeleid door een intern pitchteam, bestaande uit off- en online specialisten en procurement.

Daaruit zijn nu MediaCom en Storm Digital naar voren gekomen. Beide bureaus gaan elk vanuit hun eigen expertise nauw samenwerken op de crossmediale strategie (offline en online) en de implementatie ervan. 

De samenwerking met de huidige partners UM (IPG Mediabrands) en iProspect (Dentsu Aegis Network) wordt per maart beëindigd en vanaf dan gaan MediaCom en Storm Digital gefaseerd beginnen.

Alle merken
Deze mediabureau heroriëntatie geldt voor ABN Amro, ABN Amro MeesPierson en de dochters Florius, MoneYou, ICS, New10 en Franx. Ieder merk is en blijft verantwoordelijk voor haar eigen mediastrategie en de implementatie ervan.

Aanleiding en waarom deze bureaus?
Reden voor deze mediabureau heroriëntatie is volgens woordvoerster Karen de Vries het veranderende medialandschap en het daarbij behorende veranderende leverancierslandschap. ‘Ook de snel groeiende digitale ambitie van ABN Amro en dochters vragen om een ander samenwerkingsverband. Denk aan meer digitale kennis/specialisten in huis, toepassing van data in communicatie. Verder vereist de toenemende agile werkwijze binnen de organisatie een andere samenwerking met onze bureaus.’

Zowel Mediacom als Storm Digital hebben ‘een sterke indruk’ achtergelaten tijdens de elevator pitches, de case presentatie en het werk dat gedurende de verschillende fasen is geleverd, zegt De Vries. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat hun blik op onze markt, het begrijpen van onze business in combinatie met een data gedreven aanpak, ons helpt in het nieuwe tijdperk de klant aan ons te blijven binden.’ 

Wat gaan ze doen?
MediaCom gaat zich bezighouden met de overkoepelende mediastrategie, de offline implementatie en alle media-inkoop. 

Storm Digital gaat zich bezighouden met de strategie, planning en optimalisatie van de drie belangrijkste digitale kanalen sea, social en display.

140 grote en kleinere mediaprojecten
Het gaat om circa 140 grote en kleinere mediaprojecten op jaarbasis. De werkzaamheden vallen grofweg in twee delen uiteen: 

-  alle marketingcommunicatie campagnes (zowel start-stop als continu, zowel branding als performance) vanuit de verschillende business lines en 

- projecten die deze campagnes overstijgen, zoals  media-inkoop, communicatie-/mediastrategie, SLA- en KPI-afspraken met de bureaus, honoreringsafspraken,  organisatie & dienstverlening, processen, campagne-, inkoop-, management rapportages,  marktonderzoek, et cetera.

ABN Amro wil naast financiële details niet kwijt voor hoe lang de samenwerking gaat gelden en ook niet welke bureaus de finale hebben gehaald.

MediaCom 
CEO Maiko Valentijn van MediaCom zegt: ‘ABN Amro heeft het pitchtraject heel professioneel aangevlogen en hoe ze partnerships willen bouwen is indrukwekkend.’

MediaCom heeft in de afgelopen maanden veel grote pitches gewonnen, zoals Opel, PSA, Tele2, Akzo en H&M. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie