Adformatie.nl vernieuwt

Susanne van Nierop, redactie | 22 november 2013, 14:30

De compleet vernieuwde site van Adformatie.nl is live. Wat is er nieuw?

Het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan een nieuw online platform waar de merken Adformatie.nl, , , MolBlog en samenkomen. De bezoeker – of die nu werkzaam is in communicatie, marketing, reclame of media – profiteert nu van de brede kennis die wij hebben over het vak. En het oog wil ook wat, dus we hebben het design grondig aangepakt.

Wat is er precies nieuw:
- Volledig responsive: de nieuwe site is op alle devices optimaal toegankelijk
- De look & feel: het design is compleet vernieuwd, newsier en we maken gebruik van meer beeld.
- Drie homepages, één platform: Adformatie.nl, MarketingOnline.nl en CommunicatieOnline.nl geven toegang tot alle content die Adfo Groep biedt.
- Channels: op de nieuwe sites geven de homepages het overzicht. We gaan werken met channels om de diepte in te gaan. Alle artikelen worden overzichtelijk samengebracht en gebundeld in die channels. In het channel creatie is bijvoorbeeld alles over campagnes te vinden; het nieuws, de analyses en video&;s, onderzoeken en vacatures. De andere channels zijn: , , , , en .
- 250 bloggers: Nieuws en blogs staan op de nieuwe sites door elkaar heen. We hebben de beste experts - 250 over de drie sites - gevraagd of ze hun kennis, inspiratie en meningen via ons platform willen delen. De redactie blijft uiteraard bovenop het nieuws zitten.

We hebben ons het afgelopen jaar bezig gehouden met de vraag: wat wil de bezoeker? We hebben veel gesproken met mensen uit het vak en daaruit is gebleken dat onze lezers alles willen: soms diepgang, praktische tips en learnings uit het buitenland, dan weer nieuws, verstrooiing en roddels dichtbij huis. Het ene moment snel geïnformeerd worden, op het andere moment wil hij inzoomen op een bepaald onderwerp. Dit nieuwe platform moet in die behoeften gaan voorzien.

Ambitie
Dit is pas het begin. Het nieuwe publicatieplatform is het fundament van waaruit we verder gaan bouwen. De bezoeker kan straks zoals hij gewend is vacatures, events en campagnes op de sites vinden. De komende weken worden al deze onderdelen vernieuwd, net als de webshop. In de eerste maanden van 2014 wordt een stevig kennisplatform aan de sites toegevoegd waarbinnen de bestaande databanken met gegevens over bureaus en cases worden gebundeld in een nieuwe, geïntegreerde intelligence-omgeving voor de gehele Adfo Groep. En zo blijven we doorbouwen en verbeteren.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

1993

(22 november 2013, 16:30)
Wat is er mis met de huidige?
Avatar

Anonieme Lafaard

(22 november 2013, 17:10)
Inloggen met google+ om te commenten? Zal eens tijd worden.
Avatar

Maarten

(23 november 2013, 9:30)
Succes Suzanne, goed dat jullie een keer de boel op de schop gooien :-).

Gerelateerde items Adformatie.nl Vernieuwt