AH slaat terug naar Jumbo

Albert Heijn doet een zet in de prijzenoorlog met Jumbo supermarkten. AH verlaagde afgelopen week in alle stilte de prijzen van tweehonderd A-merken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De prijsdaling gaat richting tien procent en het einde is nog niet in zicht, zo meldt De Telegraaf. AH stelt dat er nog meer ruimte is om het boodschappen doen voordeliger te maken. Nadat Jumbo eerder de prijzen verlaagde, reageerde AH vorige week zaterdag in stilte. Vervolgens verlaagde Jumbo opnieuw de prijzen, waarop AH afgelopen woensdag weer volgde.

De grootste supermarktketen hield zich eerder nog op de vlakte, maar is nu duidelijk over de prijzenoorlog. 'We gaan mee met de prijsverlaging van Jumbo. Het gaat om een permanente prijsdaling en niet om acties', zegt AHwoordvoerder Anousjka Aspeslagh. 'Het gaat om dezelfde producten als bij Jumbo. We adverteren er niet mee. Klanten zullen het verschil op de kassabon merken.'

Jumbo stelde eerder al tien procent onder het prijsniveau van Albert Heijn te willen zitten voor de honderd belangrijkste boodschappen. 'We zullen doorgaan met de prijzen te verlagen. Komende week opnieuw. Het prijsverschil tussen ons en AH is groter dan mensen denken', zegt commercieel directeur Colette Cloosterman van Jumbo.

De Telegraaf geeft een aantal voorbeelden van merken die in prijs zijn verlaagd bij AH. Zo is een pak Appelsientje (sinaasappelsap) van 1,09 naar 0,99 euro gegaan. Voor Bolletje beschuit naturel daalde de prijs van 0,73 naar 0,66 euro en een Dr. Oetker pizza mozzarella kost nu 1,93 euro in plaats van 2,20 euro. Niet uitgesloten wordt dat huismerken ook in prijs dalen om het verschil met de A-merken in stand te houden.

De vorige prijzenoorlog duurde van 2003 tot 2006. Het kostte tal van kleine buurtsupers de kop, maar boodschappen doen werd duidelijk voordeliger.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie