AKQA naar Parijs

Na Amsterdam en Berlijn is Parijs nu AKQA's derde vestigingsstad op het Europese vasteland. De eerste klant zal Nike zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

AKQA is een van de meest succesvolle onafhankelijke digitale bureaus met wereldwijd meer dan 1.100 werknemers en (naast de vestigingen op het Europese continent) kantoren in Londen, New York, San Franscisco, Washington D.C. en Shanghai. Vorig jaar werd het bureau zowel door het Britse vakblad Campaign als door de Amerikaanse tegenhanger Adage tot Digital Agency of the Year uitgeroepen. Nike, de eerste klant van AKQA Paris, is al 12 jaar klant bij het netwerk.

Aan het hoofd van het Parijse kantoor, dat gevestigd is in het Quartier Latin, staat creative director Peter Lund en associate creative director Nicolai Smith. Julien Veillon is aangenomen als associate creative director en copywriter. AKQA Paris valt onder de verantwoordelijkheid van Guy Wieynk, AKQA's Europese managing director.

James Hilton, CCO en mede-oprichter van AKQA zegt over de creatieve directie: 'Dit is hét dream-team voor onze eerste stappen in Parijs. We verwachten samen met hen het beste te halen uit de mensen die we hopen aan te trekken uit de enorme poel van Frans creatief talent. AKQA Paris is al begonnen met het werven van medewerkers. Het is de bedoeling dat er 40 mensen in dienst komen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie