Amsterdamse start-up ontvangt forse investering voor ‘chattende’ banner

Interactieve Chad Banner laat de consument ‘chatten’ met online advertenties.

Wie de investeerders zijn en om welk bedrag het gaat, wil Chads World (de bedenker van deze vinding) niet bekend maken. Maar naar verluidt gaat het om een 'forse investering'.

De inzet van chatbot technologie in display banners maakt conversaties op grote schaal mogelijk tussen merken en consumenten. Zo kan de consument een vraag stellen naar aanleiding van een aanbieding of in de chat een verkoop afronden, terwijl adverteerders en uitgevers de kans krijgen om meer te leren over hun bezoekers voor relevante aanbiedingen in de toekomst. 

Het idee voor de Chad Banners is ontstaan uit ergernis over de huidige ‘in your face’ en remarketing banners die moeten worden weggeklikt om een website te kunnen bezoeken. 'Dat is een negatieve interactie,' zegt oprichter Jorn Eiting van Liempt: 'Chad Banners lost dat probleem op.' Diverse adverteerders, waaronder een  loterij en een grote bezorgdienst, zouden zich al hebben gemeld met interesse.

Chads World wil de investering gebruiken om het platform door te ontwikkelen naar een SAAS oplossing en het team uit te breiden. Chads World is ontstaan binnen Aimforthemoon, een startup-studio dat nieuwe bedrijven ontwikkelt in samenwerking met corporates. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie