Antirimpelreclame Vichy misleidend

Een advertentie waarin cosmeticabedrijf Vichy zijn antirimpelcrème een langdurig liftend effect toedicht, is misleidend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) na een klacht van programmamaakster Jetske van den Elsen. De commissie wil dat het cosmeticabedrijf niet meer op deze wijze reclame maakt. Vichy is in beroep gegaan.

Van den Elsen ging op zoek naar de werking van antirimpelcrèmes voor het nieuwe NCRV-programma Van den Elsen wacht op antwoord. De eerste aflevering is vanavond te zien op Nederland 2.

De programmamaakster wond zich op over een advertentie in tijdschrift Linda, waarin wordt beweerd dat de crème een 'langdurig liftend effect' heeft en de huid 'volledig transformeert na 4 dagen'. Volgens Vichy bewijzen octrooien en wetenschappelijke studies deze beweringen. Maar de fabrikant wil die documenten niet overleggen, omdat ze stelt dat Van den Elsen juist de procedure heeft aangespannen om aan die informatie te komen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie