Creatie & Campagnes

Artis-Micropia laat de wetenschap achter zoenen zien: 'Zoenen doe je met miljoenen'

Redactie | 2 oktober 2017, 9:24

Bureau Dawn en de producenten van Halal maken een nieuwe campagne voor het microbenmuseum in Amsterdam

Natte zoenen, eerste zoenen, tongzoenen: ze komen allemaal voorbij in de nieuwe campagne voor Artis-Microbia. Het microbenmuseum in Amsterdam heeft een nieuwe route: The Science of Love. Hiermee laat het museum zien welke rol van microben spelen in de liefde. Bureaus Dawn en Halal brengen deze nieuwe route onder de aandacht met de campagne 'The Science of Kissing'.

In de video legt rapper Akwasi legt uit wat een eerste zoen, een tongzoen of natte zoen, écht met een mens doen. Terwijl twee mensen een intiem moment denken te beleven, zoenen miljoenen microben mee.

Eerdere campagnes
Dawn maakte al eerder campagnes voor het museum. Onder andere deze lanceringsactie en deze actie rondom de Olympische Spelen. Het is de eerste keer dat het bureau voor Artis-Micropia samenwerkt met Halal.

Karen Rosetzsky, fotograaf en regisseur van Halal, vertelt dat het project goed past bij haar fotoserie en het boek 'Young Love'. 'Het vastleggen van dat speciale moment van de kus is natuurlijk niet iets nieuws voor mij, maar bij dit project had ik voor het eerst het gevoel op een organische wijze over te schakelen op bewegend beeld. Om op film dezelfde rauwe emoties en gevoelens vast te leggen als wat ik normaal door middel van foto’s vast leg, was een interessante uitdaging.'

De campagne is te zien in de bioscoop, online en in de stad Amsterdam.

Klant: ARTIS-Micropia
ARTIS-Micropia: Heleen Rouw, Jasper Buikx
Bureau: Dawn
Productiebureau: Halal 
Regisseur: Karen Rosetzsky
D.O.P.: Menno Mans
Public Relations: HAGENS

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items artis artis-micropia Halal

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs