Audi spreekt zich uit tegen stereotype speelgoed

Bureau Proximity Barcelona maakt autoreclame met speelgoed in de hoofdrol

Net als speelgoed zou autorijden niet beïnvloed moeten zijn door stereotypering. Dat is de boodschap die Audi wil overbrengen met deze Spaanse commercial.

In de reclame ontsnapt een pop uit het roze schap met meisjesspeelgoed om een nieuwe auto uit te zoeken op de jongensafdeling. In het schap met vrachtauto’s en politiewagens kiest ze een blauwe Audi. Daarmee racet ze ’s nachts door de speelgoedwinkel.

’s Ochtends pakt een jongetje de auto met de pop erin op. Zijn moeder zet de pop terug en vindt het logisch dat ze alleen de auto kopen. Maar de jongen vindt dat de pop er gewoon bij hoort.

Audi Spanje heeft speciaal voor deze campagne een speelgoedset van de auto met de pop gemaakt. In een persverklaring staat: ‘Deze twee speeltjes worden meestal gescheiden door seksestereotypering, maar deze kerst brengen we ze samen. Hiermee willen we laten zien dat spelen, net als autorijden, sekseneutraal is.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie