Axe waagt zich aan 'oudere vrouwen'

De nieuwe Axe-lijn 'Mature' moet jonge mannen onweerstaanbaar maken voor oudere vrouwen, zogenaamde 'matures'. Want, zo stelt Axe: 'op een oude fiets moet je het tenslotte leren'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bijna tweederde van de Nederlandse mannen fantaseert wel eens over een 'mature', aldus Axe. Dat blijkt uit een onderzoek dat Panelwizard uitvoerde onder ruim duizend Nederlanders.

In het begeleidende persbericht, waarin lustig met het woord 'mature' wordt geslingerd alsof het een exotische diersoort betreft, wordt verder gesteld dat 20 procent van de mannen fantaseert over een 'avontuurtje met de moeder van een vriend'.

Dat zegt dan meteen iets over de jonge leeftijd van de beoogde Axe-gebruikers, aangezien hier vast niet op de bejaarde moeders van mensen van middelbare leeftijd wordt gedoeld. Bekende matures zijn volgens Axe dan ook: Chantal Janzen en Lieke van Lexmond. Als dat tegenwoordig 'oudere vrouwen' zijn, begrijpen we meteen de aantrekkingskracht.

Matures zouden weten wat ze willen, veel ervaring tussen de lakens hebben en zelfvertrouwen uitstralen. Daarom zouden matures voor mannen aantrekkelijker zijn dan vrouwen van een eigen leeftijd. 'Op een ouwe fiets moet je het tenslotte leren!', zo haalt Axe nog even een stijlvolle volkswijsheid uit de kast.

Of het woord 'mature' dat Axe hier zo geestdriftig probeert neer te zetten werkelijk door jongeren zal worden overgenomen, is de vraag. Of Axe dat moet willen, is een tweede vraag, want wie op dit moment het woord 'mature' intikt op Google, wordt getrakteerd op een dampende verzameling websites die niet bepaald als 'geschikt voor jongeren' zouden kunnen worden omschreven…

Als het maar lekker ruikt, zullen we maar zeggen. De Axe Mature-lijn bestaat uit een deodorant, showergel en hairgel en is vanaf maandag 16 september verkrijgbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie