Bas Groep mikt op groei met social shopping

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De , bekend van de formules Dixons, MyCom en iCentre, gaat elektronica verkopen in ‘Facebook-shops’.

Klanten van Dixons, MyCom en iCentre krijgen de mogelijkheid om het door hun aanschafte product te verkopen aan vrienden en bekenden.Tijdens het congres Klantgericht Retailen maakte ceo Steven Bakker dit bekend. ‘We gaan ons winkelbestand met honderdduizend stuks vergroten volgend jaar’, vertelde Bakker ambitieus.

Klanten, maar ook medewerkers van de Bas Groep, krijgen de mogelijkheid om op Facebook te verdienen aan de verkoop van producten. Dit kan met een door de Bas Group beschikbaar gestelde module voor het eigen Facebook-account. Over iedere verkooptransactie ontvangt de Facebook verkoper commissie. Hoe hoog deze zal zijn, is nog niet bekend.

Het geld kan worden bijgeschreven op de bankrekening of worden gebruikt om de eigen Facebook-shop verder uit te breiden met assortiment of extra features. Bakker: ‘Ik zie het eigenlijk als een online game “winkeltje spelen”. Maar dan met echt geld in plaats van met virtuele punten’. Bakker ziet ook mogelijkheden om fabrikanten rechtstreeks aan succesvolle social verkopers te koppelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie