Premium

Bereik mediamerken via smartphone 71 procent

Dat blijkt uit cijfers van GfK DAM over april 2017. 

Rond tweederde van de Nederlandse bevolking is iedere maand via de mobile devices in contact met websites en apps. Het bereik: 71 procent via smartphone, 60 procent via tablet.

Het aandeel bezoeken aan sites en apps op tablets is licht gedaald van 26 naar 24 procent, en is daarmee net iets groter dan het aantal bezoeken op pc/laptop. 

Op smartphones worden vooral apps geraadpleegd: 85 procent van alle bezoeken op smartphones betreft apps en een kleine 15 procent websites. Bij jongeren (13-34 jaar) is meer dan driekwart van alle bezoeken afkomstig van de smartphone. Daarmee blijven jongeren koploper in het gebruik van de smartphone. Vijftigplussers gebruiken de tablet het meest; 36% van al hun bezoeken vinden plaats op de tablet, net iets minder dan op smartphones. 

Facebook/Instagram
Facebook wordt op alle devices gebruikt, Instagram het meest op smartphones. 

Het bereik van Facebook is in april gestegen naar 86 procent en wordt door evenveel personen op pc/laptop als op smartphones gebruikt. Facebook heeft ook een relatief hoog bereik op tablets en wordt door gebruikers op alle devices benaderd. Instagram is meer een smartphonemerk, waarbij de doelgroep meer op jongeren is gericht. Het bereik van Instagram is in april verder gestegen naar 38 procent, het hoogste maandbereik van het merk tot nu toe.

Alle cijfers van de maand april staan hier.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie