Premium

Bereik Snapchat in Nederland naar 1,7 miljoen personen

Dat blijkt uit de online bereikcijfers GfK DAM van maart.

 

Tweederde van alle bereikten is jonger dan 35 jaar, maar het hoogste bereik ligt duidelijk bij de 13 tot 25 jarigen. 

Opvallend is dat het bereik van Snapchat vooral onder meisjes en jonge vrouwen is gestegen. In maart 2017 heeft meer dan de helft van hen gebruik gemaakt van Snapchat, terwijl dit aandeel onder jonge mannen op 30% ligt.

In vergelijking met eerdere maanden steeg ook het bereik van Snapchat onder 35-plussers, maar het blijft met 6 procent veel lager dan bij de jongeren.


De eerste lokale campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Parkmobile.

Nederlandse nieuwsmerken stijgen 
In de top 50 van commerciële merken zijn de Nederlandse nieuwsmerken gestegen. Deze stijging komt voornamelijk door bezoek rondom de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart.
 
Alle cijfers staan hier

Bron: Online bereikcijfers GfK DAM
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie