Bob Stehmann verlaat a.s.r.

De marketingdirecteur a.s.r. vertrekt per 1 maart, maar blijft aan de verzekeraar verbonden als extern adviseur.

Bob Stehmann, directeur marketing a.s.r. en Ditzo verlaat zijn post per 1 maart 2017. Hij blijft aan a.s.r. verbonden als extern adviseur om mede vorm te geven aan toekomstige campagnes. Dat maakt a.s.r. vandaag bekend.

Anders organiseren
De marketingactiviteiten binnen a.s.r. gaan anders georganiseerd worden. Die activiteiten die rechtstreeks verband houden met de verschillende productlijnen worden daarnaartoe overgebracht en een deel van marketing wordt ondergebracht in het nieuwe bedrijfsonderdeel Innovatie & Digitaal. Merk, positionering, campagnes, huisstijl en beleid voor klantcommunicatie gaan naar de afdeling Corporate Communicatie. Voor Ditzo schade gaat a.s.r. op zoek naar een nieuwe directeur. 

Lof
Stehmann is sinds mei 2012 bij a.s.r. verantwoordelijk voor marketing en voor de online verzekeraar Ditzo. De afdeling corporate communicatie van a.s.r. meldt dat onder leiding van Stehmann enkele succesvolle campagnes voor a.s.r., Ditzo en De Amersfoortse gevoerd. a.s.r.: &;Stehmann lanceerde het vernieuwende crowdfundingplatform doorgaan.nl. Daarnaast heeft hij mede vormgegeven aan optimalisatie van de klantbediening van a.s.r. en de groei van Ditzo.&;

Smet
In juni 2013 kwam de marketingpraktijk van ASR (toen nog met hoofdletters en zonder punten) onder leiding van Stehmann omdat de verzekeraar veel te veel betaalde voor de reclamecampagne &;Olli&;. Dat terwijl ASR tijdens de bankencrisis in 2008 werd genationaliseerd en het derhalve ging om gemeenschapsgeld. Stehmann wilde destijds niet reageren op de vraag naar de precieze kosten van de commercial.

&;Duurzaam en humaan&;
In juni vorig jaar kwam a.s.r. met &;Dat vind ik&;, uitgevoerd door de rapper Sticks. Hij zei in zijn rap onder meer:

‘Als je het mij vraagt, verwacht ik van een verzekeringsmaatschappij integriteit. Altijd. En een duurzaam en humaan beleid.&;

Een gewaagde positionering omdat a.s.r. door de jaren heen niet speciaal bekend heeft gestaan als betrouwbaar en transparant. Op de vraag, waarom dan toch een dergelijke campagne, zei Stehmann destijds het volgende: &;a.s.r. gelooft dat het helpen door te doen haar invulling is van verzekeren. De campagne met Junte vertaalt de mening van Nederlanders, waar a.s.r. graag naar luistert en ook in haar dienstverlening een antwoord op wil geven.’

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie