Premium

Brego Keller nieuwe CEO van UM

'UM past bij mij, omdat ik van huis uit strateeg ben, met een voorliefde voor data, CRM en digitale transformatie.'

Brego Keller begint per 1 november als de nieuwe CEO van UM en opvolger van Rik Ruts, die in mei zijn afscheid aankondigde. Keller wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van UM en gaat deel uitmaken van het management van IPG Mediabrands. Bij UM bestaat het managementteam per 1 november naast Keller uit Carolien van ’t Hek, Sander Pluijm, Richard van de Steeg en Yvonne Prins.

Keller komt van het creatieve bureau Arcade Africa (onderdeel Publicis Group) in Kaapstad. Daarvoor werkte hij in Nederland aan zowel klantzijde (Electronic Arts en Coca-Cola) als bureauzijde, onder andere als oprichter van digital agency NRG3 en CEO van Square Melon.

Data, technologie, media en creativiteit
Dat Keller bij UM als CEO aan de slag gaat, is niet helemaal toevallig, legt hij uit. ‘UM en ik hebben elkaar gevonden. Ik ken UM en Diederik Breijer al jaren. We deelden veel klanten en werkten nauw samen. In mijn tijd bij NRG3 hebben we al eens gesproken over een overname door IPG Mediabrands. Dat is toen niet gebeurd. Diederik en ik hebben altijd contact met elkaar gehouden. Zo mailde ik hem enige tijd geleden en kwam ter sprake dat UM op zoek was naar een nieuwe CEO. Vervolgens zijn we gaan praten.'

Kellers wens was om meer aan de mediakant van het vak te werken, een combinatie van data, technologie, media en creativiteit. Bij UM denkt hij alles te vinden op dat vlak. ‘Mediabureau dekt de lading niet meer. UM is al veel meer dan dat: een strategisch goed bureau met de sterke propositie “Better Science, Better Art and Better Outcomes”. UM past bij mij, omdat ik van huis uit strateeg ben, met een voorliefde voor data, CRM en digitale transformatie. Ik heb veel digitale bagage. Al in 1996 , nog voor de bubble, was ik bezig met “digitaal”.’

Bij UM wil hij voortborduren op waar UM nu staat: een strategisch businesspartner zijn voor klanten. Maar hij is zeker ook aangesteld om hierin de volgende stap te zetten, waarbij consultancy, data en creatie de belangrijkste speerpunten zijn. 'En ja, dat is natuurlijk veel digitaal.' 

Samenwerking
Keller denkt bij UM ‘daar te zitten waar het verschil de komende tijd gemaakt gaat worden’, in samenwerking met de andere units binnen IPG Mediabrands. Hij wijst daarvoor onder meer op de introductie van het full service digitale bureau Super Digital, vorige week
.

‘We kunnen binnen IPG Mediabrands snel verbindingen maken tussen de verschillende assets. Het zijn misschien onrustige tijden in de branche, maar ik noem het liever interessante tijden. Mediaconsumptie, kanalen en klantbehoefte zijn veranderd, maar dat maakt het juist boeiend. Het gaat om strategische visie, lef, innoveren en investeren en IPG Mediabrands heeft laten zien op deze vlakken snel te kunnen schakelen.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie