Bynder krijgt investering van 20 miljoen euro

Amsterdamse bedrijf levert marketingsoftware aan onder andere KLM, AkzoNobel en Logitech.

Bynder bestaat sinds 2013 en levert marketingsoftware aan meer dan 350 bedrijven. Het bedrijf heeft kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Barcelona, Boston, London en Dubai en telt meer dan 200 medewerkers.

De investering is afkomstig van het Amerikaanse Insight Venture Partners. Het geld zal worden gebruikt voor product development en verdere internationale groei. 

Chris Hall (foto), CEO van Bynder: ‘Insight gaat ons helpen om door te groeien en onze ‘category’ toe te eigenen. Bynder kan nu voor branding doen wat Salesforce voor sales heeft gedaan.’

Branding automation
Bynder biedt software voor consistente brandmanagement, zogenaamde branding automation.  Hall: ‘Er is behoefte aan intuïtief werkende tools, vooral als het gaat om visualisatie en beheer van merkmateriaal. Als een globale speler alle verbeteringen en aanpassingen binnen een bepaalde campagne per mail zou moeten afhandelen, wordt het een grote chaos. Met branding automation is dat niet langer een probleem. Marketeers kunnen veel sneller hun marketing materialen opleveren. Zo wordt de time to market veel korter en zijn grote kostenbesparingen mogelijk.’

Jeff Horing, managing director bij Insight Venture Partners, krijgt een plek in Bynder’s raad van bestuur. Daarnaast nemen de Nederlanders Arco van Nieuwland en Lucas Brentjens van CNBB ook plaats in de raad.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie