Campagne: betaal een nieuwe Opel met YouTube-views

J. Walter Thompson, Carat en Isobar zijn verantwoordelijk voor de actie

Een nieuwe auto in ruil voor YouTube-views: dat is de nieuwe campagne van Opel. Wie een video van zijn proefrit in een willekeurige Opel op YouTube plaats en daarmee een bepaald aantal views haalt, krijgt de auto gratis. In totaal geeft het merk drie auto’s weg.

Auto's en accessoires
Wie als eerste voldoende views heeft verzameld, mag een nieuwe Opel ‘betalen’ met de YouTube-views van zijn video. Dit is het bedrag in euro's keer veertig. Met beduidend minder views kun je een aantal accessoires verdienen.

Opel stelt drie auto’s en drie accessoires beschikbaar. Een Opel KARL ROCKS (zie hierboven) Online Edition is er voor 589.900 views, een Opel Corsa 3-deurs Online Edition kost 739.600 views en voor een Opel Astra 5-deurs Online Edition zijn 922.800 views nodig. Een Little ADAM loopauto voor kinderen kost 5.160 views, een dakkoffer is binnen na 24.200 views en een iPad-houder ‘koop’ je voor 3.000 views.

Alleen organische views
Je moet al je kijkers echt 'verdienen', je mag dus geen kliks kopen. Bij aankoop van één van de modellen of accessoires moet je een PDF of excelbestand uploaden met de statistieken van de video. De organisatie checkt het bestand in samenwerking met YouTube/Google op gekochte views.

Meer info vindt je op www.opel.nl/betaalmetviews. Tijdens de actieperiode verwijzen tv-commercials voor de Astra en Corsa Online Editions naar de mogelijkheid om een Opel-model met YouTube-views te ‘betalen’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie