Creatie & Campagnes

Campagne kindermodemerk Gray Label: laat kinderen zichzelf zijn

Redactie | 30 juli 2017, 21:00

Het label komt in samenwerking met bureau Jolly&Jolly met een campagne met een boodschap.

Gray Label introduceert de campagne ‘My Way’ die moet laten zien dat kinderen al vanaf jonge leeftijd een eigen karakter hebben. Het label wil ouders inspireren om daar ruimte aan te bieden, in plaats van ze een identiteit op te leggen. 

De campagne voor de 'FW17'-collectie bestaat uit een serie portretten waarin kinderen in hun meest pure vorm geportretteerd worden. In plaats van ze te laten poseren, zijn de kinderen niet geregisseerd door de fotograaf. Anders dan in typische kindermodecampagnes zien we niet alleen lachende kinderen, maar zijn ze ook verlegen, blij, opgelaten of hebben ze er geen zin meer in. 

Echtheid
Jolly&Jolly maakt zich hard  voor echtheid binnen de reclamewereld. Beatrice Jolly, creative director: 'Voor deze campagne hebben we de visie van Gray Label op kinderen vertaald naar beeld. We laten zien dat er hele mooie portretten ontstaan als kinderen de ruimte krijgen om zichzelf te zijn. De kracht van deze campagne zit ‘m in het tonen van het karakter van het kind, niet in het vastleggen van een perfecte lach.'

Gray Label produceert de kindermode duurzaam en heeft er daarnaast een uitgesproken mening over: hoe meer ruimte voor het kind, hoe beter. Emily Gray, oprichter van Gray Label: 'Kindermode bestaat over het algemeen - en ik chargeer een beetje - uit blauwe T-shirts met superhelden voor jongens en roze prinsessenjurken voor meisjes. Terwijl er zoveel meer is aan kinderen dan hun sexe. Onze ontwerpen geven daar ruimte aan.'

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Annemieke

(31 juli 2017, 9:13)
Ik mis dan de foto's van jongetjes van 4 met hun tong naar buiten, of andere gekke bekken. Hier kan ik geen normale foto maken!
Avatar

Richard Sluijs

(31 juli 2017, 11:12)
Fotograaf?
Avatar

Anneke

(31 juli 2017, 16:23)
Een mooi streven, maar nog wel teveel woord ipv beeld. Heeft dat meisje het haar zelf zo gedaan? hebben ze zelf deze kleding gekozen? In de reclame blijft dat een lastige factor, je moet namelijk ook kunnen verkopen. Zodra je het haar gaat opsteken en je trekt haar een speciale jurk aan, dan wordt 'jezelf zijn al erg lastig". Nogmaals, het idee is goed, maar de uitwerking blijft lastig

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs