Campagne kindermodemerk Gray Label: laat kinderen zichzelf zijn

Het label komt in samenwerking met bureau Jolly&Jolly met een campagne met een boodschap.

Gray Label introduceert de campagne ‘My Way’ die moet laten zien dat kinderen al vanaf jonge leeftijd een eigen karakter hebben. Het label wil ouders inspireren om daar ruimte aan te bieden, in plaats van ze een identiteit op te leggen. 

De campagne voor de 'FW17'-collectie bestaat uit een serie portretten waarin kinderen in hun meest pure vorm geportretteerd worden. In plaats van ze te laten poseren, zijn de kinderen niet geregisseerd door de fotograaf. Anders dan in typische kindermodecampagnes zien we niet alleen lachende kinderen, maar zijn ze ook verlegen, blij, opgelaten of hebben ze er geen zin meer in. 

Echtheid
Jolly&Jolly maakt zich hard  voor echtheid binnen de reclamewereld. Beatrice Jolly, creative director: 'Voor deze campagne hebben we de visie van Gray Label op kinderen vertaald naar beeld. We laten zien dat er hele mooie portretten ontstaan als kinderen de ruimte krijgen om zichzelf te zijn. De kracht van deze campagne zit ‘m in het tonen van het karakter van het kind, niet in het vastleggen van een perfecte lach.'

Gray Label produceert de kindermode duurzaam en heeft er daarnaast een uitgesproken mening over: hoe meer ruimte voor het kind, hoe beter. Emily Gray, oprichter van Gray Label: 'Kindermode bestaat over het algemeen - en ik chargeer een beetje - uit blauwe T-shirts met superhelden voor jongens en roze prinsessenjurken voor meisjes. Terwijl er zoveel meer is aan kinderen dan hun sexe. Onze ontwerpen geven daar ruimte aan.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie