Campagne om Nederlanders beter voorbereid op vakantie te laten gaan

The Oddshop ontwikkelde voor het ministerie van Buitenlandse Zaken een campagne die Nederlanders wijst op het belang van het reisadvies. 

Nederlanders gaan zo’n 18 miljoen keer per jaar op vakantie naar het buitenland en allemaal hebben we onze eigen manieren en rituelen om hier naartoe te leven. Waar de één maanden van tevoren alles tot in de puntjes regelt, gaat de ander op de bonnefooi en leest in het vliegtuig nog even snel een paar pagina’s in een reisgidsje uit 1996. 

Het maakt niet uit hoe je voorbereiding eruitziet, voor iedereen komt er een handeling bij: Lees voor je vakantie het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Zo ga je onbezorgd op vakantie en kun je nog meer van je vakantie genieten. De campagne maakt gebruik van de verschillende type vakantievoorbereiders.

Meer dan een kleurcode
Het reisadvies is meer dan een kleurcode die zegt of een land veilig is of niet. Het staat vol belangrijke en nuttige informatie over je vakantiebestemming. Je kunt het reisadvies vinden op het nieuwe nederlandwereldwijd.nl en via de 24/7 BZ Reis app. 
De campagne wordt de komende periode ingezet op tv, radio, online en via influencers.

 


Credits 
Titel: De vakantievoorbereiding
Klant: Ministerie van Buitenlandse Zaken / DPC
Eindverantwoordelijke klant: Nathalie Doesberg / Joost Dekker / Renske van Hartevelt 
Bureau: The Oddshop
Account: Oscar Hamming / Orfee Goedkoop/ Iris Veenstra 
Creatie: Niels de Wit / Robert van der Lans
Regisseur: Joris Dommels
DOP: Gábor Deák
Producer: Joze Rikken
Line production: Soulkitchen
Editor: Jelmar Hoekstra
Sound en muziek: Joep Meijburg, Ambassadors
Postproductie: De Grot 
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie