Campagne roept ouders op met hun kinderen in gesprek te gaan over sexting

Social media reclamebureau Hammerfest is verantwoordelijk voor de campagne.

De campagne 'Het Gesprek', een initiatief van voorlichtingsbureau Qpido en de Gemeente Amsterdam, richt zich tegen ‘sexting’, ofwel het (ongevraagd) delen van seksueel getint beeldmateriaal zoals naaktfoto’s.

Kinderen realiseren zich vaak niet wat de impact van sexting is. Vooral jongeren zijn kwetsbaar. Sociale uitsluiting en psychische problemen zijn het gevolg en soms zelfs zelfmoord. Met name de kinderen van wie de beelden doorgestuurd worden, blijken psychologische begeleiding nodig te hebben.

Ouders of opvoeders kunnen problemen als gevolg van sexting voorkomen door met kinderen het gesprek aan te gaan. De campagne Het Gesprek geeft ouders informatie over de populaire apps voor kinderen en jongeren, mogelijke risico’s en praktische tips om het gesprek aan te gaan. De campagne wordt verspreid op Facebook, met een postercampagne en in voorlichtingen van Qpido. 

Credits
Opdrachtgever: Qpido & Gemeente Amsterdam
Creatie: Guy Lokhoff & Lisanne van Schie
Account: Baba Touré
Design: Tjerk Zumpolle
Web development en design: LamaLama 
Klant: Fleur Stegers (Gemeente Amsterdam), Wietske Mous (Qpido), Petra Hoeve (Qpido)
Videoproductie: Vigics 
Regie: Dwight Groot
D.O.P: Daan Bukman
Producers: Sophie Victorine, Julian Pattinama

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie