Campagne: Wat gebeurt er als donor en ex-patiënt elkaar zouden ontmoeten?

De internationale campagne van de Wereld Bloeddonordag is dinsdagochtend begonnen.

De campagne is in Amsterdam officieel live gegaan onder muzikale begeleiding van bekroonde harpist Remy van Kesteren, die ook de muziek voor de drie commercials van de campagne heeft gecomponeerd. Smarthouse Films regisseur Roel Boorsma heeft de commercials geregisseerd. Ze werden voor het eerst vertoond in het Concertgebouw, in aanwezigheid van koning Willem Alexander.

Total Active Media heeft de campagne ontwikkeld voor Sanquin en de World Health Organization (WHO). Dit jaar fungeert Nederland als host voor deze speciale dag. De campagne richt zich op het gegeven wanneer donor en ex-patiënt elkaar zouden ontmoeten, met als pay off: &;Stel dat de mensen die je hebt gered, weten wie je bent.&; Een dankbetuiging aan bloeddonoren uit de grond van het hart. Sanquin en de WHO maken zo een statement die wereldwijd bloeddonors voor één dag uit de anonimiteit haalt.

Het is niet de eerste internationale productie die Roel Boorsma voor Smarthouse Films regisseerde. Eerder dit jaar maakte hij voor Vaseline Azië een die in 2 maanden tijd 2 miljoen views behaalde op YouTube in Thailand. 





 
Campagne: Share life, Give blood
Klanten: Sanquin Bloedvoorziening, WHO
Bureau: Total Active Media
Concept: Guido van Breda (art) en Marcel Jiskoot (copy)
Strategie: Dennis Glijn
Account: Fleur Schrader 
Verantwoordelijk bij Sanquin: Imke Sikkema en Hezeke Hoefnagel
Verantwoordelijk bij de WHO: Christopher Tomlin Bailey
Fotografie: Aatjan Renders
Productiemaatschappij / producent: Smarthouse Films - Danielle Guirguis
Regisseur: Roel Boorsma
Dop: Marc de Meijer
​Music Supervision & Sound Design: Amp Amsterdam 
Muziek: Remy van Kesteren  - Aerial
Online Postproductie: De Lodge

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie