Campbell’s geeft dieet-tips aan de hand van je DNA

Daarvoor heeft het bedrijf wel je speeksel nodig.

Campbell’s, bekend van de soep in blik, komt met een test-kit waarmee mensen aan de hand van hun DNA voedseladvies op maat kunnen krijgen.

Het Amerikaanse bedrijf kocht hiertoe vorig jaar de start-up Habit, voor 32 miljoen dollar.

Habit is een test-kit voor thuis: met hulp van een beetje speeksel krijg je je eigen DNA resultaten. De kit bevat ook een drankje en bloedtesten, om te ontdekken hoe het drankje door het lichaam wordt opgenomen.

Met behulp van data en machine learning algoritmes wordt het ideale dieet op maat bepaald.  En er is online ondersteuning in de vorm van een  diëtist en speciaal bereide maaltijden die bezorgd worden aan huis.

Habit wordt gecommuniceerd als een persoonlijke diëtist, kok, concierge, en thuisbezorgservice van maaltijden, allemaal in 1 pakketje.

Campbell ziet de test-kit als een logische fit met het merk, gezien de veranderende wensen van consumenten en de toenemende focus op gezondheid en welzijn. Het bedrijf zegt inmiddels meer dan 1 miljard dollar te verdienen aan producten die relateren aan gezondheid en welzijn.

De dienst is inmiddels getest in San Franscisco, inclusief de thuisbezorgdienst van maaltijden.

Campbell’s vertrouwt erop dat de combinatie van gezondheid, technologie en food een revolutie zal veroorzaken in gepersonaliseerde voeding.

En het bedrijf gelooft heilig in succes: Campbell’s vindt zich groot genoeg om de test-kit te kunnen schalen, en klein genoeg om snel te kunnen schakelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie