Candid Group wil met a.i. programmatic 'naar de volgende fase' brengen

De bureaugroep investeert in een artificial intelligence tool om dat mogelijk te maken.

Met de artificial intelligence tool SmartBids gaat Candid Group – onder meer eigenaar van mediabureaus Head to Head en Stroom – adverteerders helpen met uitdagingen rond programmatic prestaties, performance en optimalisatie.

Met de tool kan Candid Group - dat aansluiting heeft bij programmatic platform AppNexus - zich fulltime (24 uur) richten op campagneresultaten door artificial intelligence. SmartBids heeft ‘algoritmes/modellen die weer algoritmes/modellen creëren. Hoewel het lijkt alsof aan elke campagne honderden specialisten werken, is SmartBids volledig geautomatiseerd.’

Chief Executive Officer (CEO) Gérard Ghazarian: ‘Bij de inzet van programmatic is specialistische kennis cruciaal om steeds tot de beste resultaten te komen. Specialisten zijn steeds moeilijker te vinden, laat staan dat ze 24/7 aan de optimalisatie-eis kunnen voldoen. In de komende jaren zullen wij om die reden investeren in diverse initiatieven die de discrepantie tussen adverteerders en hun eindgebruikers moeten verkleinen. Merken missen nu vaak de relevantie, de kracht van de belofte en de efficiënte distributie.’

SmartBids bevindt zich nog in de beta-fase.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie