Cannes Lions benoemt Burger King tot Creatieve Marketeer van 2017

'We proberen ons op allerlei manieren te onderscheiden: van de manier waarop burgers grillen op open vuur tot de advertentiecampagnes die we maken.’

Het Cannes Lions International Festival of Creativity roept fastfoodketen Burger King uit tot Creatieve Marketeer van 2017. Volgens de jury verdient Burger King deze prijs, omdat het merk ‘creativiteit omarmt en aanmoedigt in alle mercommunicatie’. Verder zijn de juryleden enthousiast over de ‘inspirerende wereldwijde marketing rondom de producten’.

Gedurfd en innovatief

Philip Thomas, directeur van Cannes Lions: ‘Burger King is een merk dat een reputatie heeft opgebouwd met gedurfde en innovatieve marketingcampagnes. Het merk zoekt continu de grenzen op om creatief te kunnen uitblinken.’

Marketingdirecteuren Axel Schwan en Fernando Machado nemen de prijs in ontvangst tijdens de 64ste editie van het festival, dat van 17 tot en met 24 juni plaatsvindt. Schwan: ‘Creativiteit is cruciaal om ons te onderscheiden van de rest. We proberen op allerlei manieren anders te zijn dan de rest: van de manier waarop burgers grillen op open vuur tot de advertentiecampagnes die we maken.’

 

Het beste van Burger King

Burger King wint al jaren prijzen in Cannes. Het bedrijf nam in totaal 76 prijzen mee naar huis, waaronder twee Grand Prix in 2016 voor de  (bureau: Y&R New Zealand). Het merk won voor het eerst een award in 1969, een zilveren Leeuw voor de ‘Skinny burger’.

Cannes Lions verzamelde ‘het beste van Burger King’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie