Cannes: Nederland 6 x op shortlist Film

Nederlandse bureaus staan zes keer op de shortlist Films van het reclamefestival in Cannes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Publicis en Wieden+Kennedy staan er ieder twee keer op.
De overige twee nominaties zijn voor DDB en Y&R.

Het gaat om de volgende commercials:
ALS Ik ben inmiddels overleden (2x) - Publicis
Heineken The Legendary Making Of The Date - Wieden+Kennedy Amsterdam
Heineken Opera – Wieden+Kennedy Amsterdam
Autodrop Geheime Doorgang – DDB
LG Thief – Y&R Amsterdam

Vorig jaar stonden Nederlandse bureaus 13 keer op de shortlist Film. Toen won Wieden+Kennedy Amsterdam de Grand Prix Film voor de WK-campagne voor Nike, 1x Goud en 2x Brons voor Heineken.
Vrijdag worden de laatste shortlists bekendgemaakt van de categorieen Film Craft, Titanium & Integrated en Branded Content.
De Leeuwen worden zaterdagavond uitgereikt.

> Alles over de Cannes Lions op onze speciale .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie