Cannes-organisatie kijkt naar 'creditbeleid' na klachten mediabureaus

Naar aanleiding van klachten van verschillende mediabureaus over het aantal gewonnen Media Lions in Cannes, gaat de organisatie van het festival het 'creditbeleid' herzien. Tijdens de laatste editie bleken - opnieuw - vooral veel reclamebureaus te winnen in de Media Lions categorie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er waren achteraf verschillende claims binnengekomen van bureaus dat zijn ook betrokken waren bij een winnende case. De organisatie meldt: 'Deze bureaus zijn niet de inzender en zouden moeten worden vermeld in de creditlijst. Volgens de regels van het Cannes Lions Festival kunnen deze credits alleen voorafgaande aan het festival worden aangepast als de inzender daarmee akkoord gaat.'

Omdat er veel klachten zijn binnengekomen, wil de organisatie de creditregels wel tegen het licht houden.

Verder wordt gemeld dat 'de enige officiële award die gerelateerd is aan een mediabureaucompilatie de Media Agency of the Year award is'. Dit jaar ging die award naar OMD Sydney.

Dat mediabureaus geen prijzen winnen in hun eigen categorie was al een onderwerp dat ook in de persconferentie voorafgaande aan de uitreiking van de Media Lions werd aangestipt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie