CBP: ongevraagd meekijken op smart-tv mag niet

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Nederlandse bouwer van smart-tv's TP-Vison krijgt een tik op de vingers van het ). Het bedrijf verzamelt informatie over het het televisiekijken van klanten zonder deze daarover vooraf te informeren.

TP-Vision houdt het online kijkgedrag, websitebezoek en appgebruik in de gaten van verkochte slimme tv’s. Het bewaart die informatie, onder meer via cookies, maar laat kopers van zijn smart-tv’s vaak in het ongewisse dat het dit doet. Het vraagt bovendien vooraf geen toestemming voor het feit dat het ‘meekijkt met het televisekijken van zijn klanten’, zoals het CBP het noemt.

TP-Vision produceert slimme televisies onder de merknaam Philips sinds het in 2011 een meerderheidsaandeel nam in de televisietak van het Eindhovense bedrijf. De producent zou de verzamelde informatie onder meer willen gebruiken voor gepersonaliseerde aanbiedingen en kijktips.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie