Chocomel komt met een eigen weerbericht: warme of koude chocolademelk?

Merk maakt video's speciaal voor het medium Facebook

Bureau A friend of mine (onderdeel van Dept) maakt vier weken lang een dagelijks weerbericht voor Chocomel op Facebook. Presentator Jan Weerman geeft de weersverwachting en vertelt op basis daarvan of je je chocolademelk warm of koud moet drinken.

Japie Stoppelenburg, creative director A friend of mine: ‘Met deze campagne laat Chocomel aan de fans zien dat het merk in is voor een beetje humor.’

Het valt op dat de filmpjes speciaal voor Facebook gemaakt zijn. De vormgeving sluit aan bij het medium (vierkant, opvallende kleuren, ondertiteling vast in beeld) en de presentator roept regelmatig op om te reageren onder de berichten. De eerste video start met de tekst ‘stop met scrollen’ en valt op die manier op in de tijdlijn.

De strategie lijkt te werken: de filmpjes worden gemiddeld meer dan 100.000 keer gestart en 300 likes. De eerste video is zelfs 131 keer gedeeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie