Marketing Technology

City Box begint proef met paskamers

, redactie | 7 februari 2014, 15:25

Particulieren kunnen online gekochte schoenen en kleding bij City Box laten afleveren en passen in de paskamer.

De bestelde kleding wordt afgeleverd bij en door de medewerkers in een persoonlijke kluisje gestopt. Met een code kan de consument deze uit het kluisje halen en direct passen in de paskamers.  Is de kleding niet goed of de maat verkeerd, dan kan dit direct worden geretourneerd.

De paskamer is ingericht in de vestiging van City Box aan de Korte Stadionweg in Rotterdam. Slaagt de paskamerproef in Rotterdam dan overweegt City Box het aantal paskamers snel uit te breiden. City Box werkt hiervoor samen met partner , een partij die onbemande afhaalpunten voor online aankopen exploiteert. 

De Thuiswinkel Markt Monitor becijferde begin dit jaar dat in Nederland de online verkoop in 2013 met 8% was gestegen tot een omzet van 10,5 miljard euro. Vooral kleding zat met een plus van 14% in 2013 in de lift. Naast gemak heeft online bestellen ook nadelen. Om de bestelling in ontvangst te kunnen nemen, moet er bijvoorbeeld iemand thuis zijn. Reden waarom het aantal afleverpunten momenteel snel groeit. Daarbij komt dat het retourpercentage zeker bij kleding en schoenen zeer hoog is. Wehkamp.nl krijgt bijvoorbeeld modebestellingen retour.

Jan van der Kleij, algemeen directeur van City Box. “Een jurk is soms te groot of te klein. Dat zorgt ervoor dat je de spullen moet terugsturen e dat levert gedoe op. Daarom is City Box, samen met De Buren, op zoek gegaan naar innovatieve oplossingen om de consumenten te ontzorgen.” 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Marketing Technology

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs