Co-branding pakt goed uit voor goed doel èn merk

Nederlandse consument kiest liever voor een product dat anderen helpt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit onderzoek naar de effecten van samenwerking tussen een goed doel en een fast-mover dat Flycatcher heeft uitgvoerd in opdracht van  en War Child. Voor het onderzoek werden 2100 boodshcappers odnervraagd van 18 jaar en ouder.

Het o aan dat 67% van de Nederlandse consumenten positief is over samenwerking tussen fastmovers en goede doelen als War Child. Ruim een kwart (27%) is eerder geneigd producten te kopen van een merk dat samenwerkt met een goed doel.

Associatie met een goed doel heeft ook invloed op de merkperceptie. Een kwart van de respondenten geeft aan dat het beeld over het merk positiever wordt. 

Robbert Bodegraven, advocacy en campagne directeur bij War Child Holland, toont zich gelukkig met de resultaten: &;Door de economische tegenwind van de afgelopen jaren en de grote concurrentie tussen de goede doelen, staat de markt voor goede doelenonder druk. Daarom is het belangrijk dat we blijven zoeken naar nieuwe samenwerkingen en manieren van fondsenwerving. Het is geweldig om te zien dat de Nederlandse consument het hart op de goede plek heeft en liever voor een product kiest dat anderen helpt.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie