Cognizant neemt digital agency Mirabeau over

Een van de grootste digitale bureaus van Nederland komt in handen van Amerikaanse it-dienstverlener.

Door de overname breidt Cognizant zijn expertise op het gebied van digital in Europa flink uit. Details over de overname worden niet bekend gemaakt.

Mirabeau geldt met met 260 medewerkers als een van de grootste digital agencies van Nederland. Het bureau is  gespecialiseerd intravel & hospitality, finance, retail en B2B en werkt voor onder meer Air France KLM, ING, Maxeda, MoneYou, Leaseplan en Transavia. Het bureau heeft veel expertise op het gebied van online marketing, customer experience design, branding en (cloud) technologie. 

Eigen naam

Cognizant is een grote  Amerikaanse dienstverlener op het gebied van consultancy, technologie en business process outsourcing. De  digitale activiteiten zijn geclusterd in Cognizant Digital Business. Mirabeau gaat hier met behoud van eigen naam onderdeel van uitmaken.

Volgens Adjan Kodde (foto), oprichter en algemeen directeur van Mirabeau, kunnen klanten door samen te geven beter worden geholpen en wordt de slagkracht van Mirabeau vergroot, zowel in Nederland als daarbuiten. &;De meest succesvolle bedrijven van dit moment zijn organisaties die goed weten in te spelen op snel veranderend klantgedrag. De voorkeur van de consument voor digitale toepassingen dwingt bedrijven tot een betere integratie van marketing, design en back-end technologie, wat in veel gevallen leidt tot een volledige digitale transformatie binnen bedrijven.&;

Koppeling

Santosh Thomas, President, Global Growth Markets bij Cognizant. &;Cognizant Digital Business helpt bedrijven om te groeien in de digitale economie door een koppeling te maken tussen sociaalwetenschappelijk onderzoek, digitale strategieën, design thinking, marketingdiensten, analytics, producten en diensten op het gebied van Internet of Things (IoT), cloud-applicaties en interactieve content management. Mirabeau versterkt onze propositie op gebied van digital; of het nu gaat om het verkrijgen van belangrijke inzichten, het ontwikkelen van strategieën of het ontwerpen, testen en schalen van betekenisvolle product- en service-ervaringen.&;

Cognizant zag zijn omzet in het derde kwartaal van 2016 met 8,4 procent stijgen naar 3,45 miljard dollar. De nettowinst kwam uit op 444,4 miljoen dollar. In het vierde kwartaal verwacht Cognizant een omzet die tussen 3,45 en 3,51 miljard dollar gaat liggen. Voor het hele boekjaar ligt de omzet tussen 13,47 en 13,53 miljard dollar. De volledige financiële details zijn te vinden.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie