Consument klaagt meer over webwinkels

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aantal klachten over webwinkels neemt toen. Stichting ConsuWijzer krijgt inmiddels dan over gewone winkels.

De eerste zes maanden van dit jaar ontving ConsuWijzer zesduizend meldingen over webwinkels, een stijging met 25% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het aantal meldingen over fysieke winkels bleef met 5400 op hetzelfde niveau als vorig jaar. De meest gehoorde meldingen over webwinkels, betreffen: (1) niet of te laat bezorgde producten (1300); (2) garantie en ondeugdelijke producten en diensten (1200); en (3) rekeningen en betalen (500).
De meldingen over fysieke winkels, gaan merendeels over garantie en ondeugdelijke producten en diensten (3300).

De stijging in het aantal medlingen over webwinkels is conform de ontwikkelingen in retail, zegt Pauline Bijlenga, hoofd ConsuWijzer: 'Online shoppen is populair en er komen steeds meer webwinkels bij. Deze trend zien wij terug in de aantallen meldingen."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie