CX Company stoot social media-activiteiten af aan Webcare Company

Tobias Walraven en Ludo Raedts geven leiding aan het nieuwe bedrijf.

De overname van de social media-activiteiten van is inclusief het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam. Er ontstaat een nieuw bedrijf dat zich volledig gaat richten op klantcontact op social media. 

De nieuwe eigenaar is een consortium van investeerders onder aanvoering van Tobias Walraven (foto) en Ludo Raedts. Walraven was van 2008 tot 2015 non-executive director bij CX Company en wordt Managing Director. Hij is de voormalig oprichter en ceo van SNT, ooit Nederlands grootste outsourcer van klantcontact. Raedts gaf eerder leiding aan de social media-activiteiten van CX Company en wordt nu Business Development Director.

Dit zal gebeuren onder de naam The Webcare Company, een merk met een bekend de klank. Het consultancybureau waarvan Raedts de grondlegger was, heette zo tot het in 2012 samenging met SelfService Company, waaruit CX Company ontstond. The Webcare Company gaat door met de combinatie van technologie, analyse en operationele expertise. Dit kan op locatie bij klanten of in het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam. Tobias Walraven kondigt onder meer aan te zullen investeren in een ‘Discovery Lab’ in Amsterdam waar het nieuwe concepten voor sales en service zal ontwikkelen.

Samenwerken
Ook wil The Webcare Company nieuwe outsource-operaties ontwikkelen in het buitenland zodat het daar diensten schaalbaar kan aanbieden. Walraven: &;76% van de bedrijven gebruikt social media voor service en sales. In 2015 was dat nog 52%. Social media is nu een volwaardig kanaal voor klantcontact en bedrijven blijven altijd behoefte hebben aan outsourcing om klantcontact kostenefficiënt en schaalbaar in te kunnen richten.&;

The Webcare Company en CX Company blijven samenwerken op gezamenlijke klanten. Jaap van Gent, cco en mede-oprichter van CX Company, wordt non-executive director bij The Webcare Company. Daarin zal CX Company ook voor 10% zal participeren. Walraven: &;Met deze splitsing creëren we twee bedrijven die beiden met hun eigen expertise hun potentieel kunnen waarmaken.&;

CX Company investeert  €4 miljoen
CX Company kondigt vandaag aan dat het €4 miljoen investeert om een leidende positie te verwerven in de Europese markt voor digitaal klantcontact. De investering komt voort uit de verkoop van de social media-activiteiten, inclusief het Digital Customer Engagement Center. Het geld wordt gebruikt voor verdere technologische ontwikkeling, het uitbreiden van de sales- en marketingactiviteiten in de Europese kernmarkten en voor het ontwikkelen van een netwerk van servicepartners dat de internationale groei versnelt. 

&;De markt voor digitaal klantcontact groeit exponentieel,&; zegt CEO Dirk Jan Dokman: &;Consumenten gebruiken het voor interacties, transacties en het zoeken naar informatie. Deze trend wordt gevoed door de snelle ontwikkeling in Artificial Intelligence (AI), taalherkenning en conversational user interfaces (chat-applicaties); allemaal ontwikkelingen die gepionierd zijn op ons cloud-platform DigitalCX.&;

CX Company heeft ruim tachtig werknemers en kantoren in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het Nederlandse bedrijf werkt voor grote internationale klanten als FedEx, Philips, KLM, T-Mobile en Staples. 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie