Dagbladgoud 2010 prijst Dirk van den Broek, Heineken en Pink Ribbon

Dirk van den Broek, Pink Ribbon en Heineken zijn vanmiddag in de Amsterdam ArenA gelauwerd als de winnaars van de zevende editie van Dagbladgoud.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De advertentie van Dirk van den Broek met ‘De koek is op’ werd door de lezers bekroond met Dagbladgoud 2010 in de categorie profit. In de categorie non-profit ging de publieksprijs naar Pink Ribbon Magazine met de advertentie ‘Samen zijn we sterker’. De vakjury wees Heineken en Dirk van den Broek aan als winnaars van de vakprijzen Vakgoud en Campagnegoud.

Via een intensieve dagbladcampagne, waarin de 12 nominaties paginagroot onder ogen van de lezers kwamen, werd krantenlezend Nederland opgeroepen een stem uit te brengen. De 12 advertenties waren eerder door een publiekspanel geselecteerd uit 108 inzendingen. Bijna 50 duizend mensen brachten via dagbladgoud.nl hun stem uit.

Olaf Croon, directeur Cebuco: ‘De kwaliteit van de inzendingen was weer hoog, met dit jaar natuurlijk veel WK-inhakers. De Dagbladgoud-winnaar van dit jaar, de inhaker “De koek is op” van Dirk van den Broek, kreeg na een nek-aan-nek-race met Heineken’s inhaakadvertentie “Bertje!” uiteindelijk toch de meeste voorkeurstemmen. Pink Ribbon Magazine won wederom bij non-profit, dit jaar met de advertentie “Samen zijn we sterker”. Grote klasse!’
Dagbladgoud bestaat uit een publieksprijs en een vakprijs. De vakjury riep de Heineken-advertentie ‘Social Networks’ uit tot winnaar van Vakbladgoud 2010.

Vakjuryvoorzitter Astrid Prummel (Adformatie): ‘De vakjury had geen enkele twijfel en verkoos Heineken unaniem tot Vakbladgoud 2010 winnaar. Een minimalistisch uitgevoerde boodschap, subliem in zijn eenvoud, een intelligente inhaker op de tijdgeest, prachtig passend in de krant.’

De vakjury beoordeelde daarnaast 27 campagnes in de categorie Campagnegoud en wees ‘Het Dirk Effect’ van Dirk van den Broek aan als winnaar. Prummel: ‘In “Het Dirk Effect” is Dirk van den Broek dicht bij zichzelf en zijn klanten gebleven. De humorvolle, intelligente en consistente art en copy gaven de doorslag.’

De vakjury bestond dit jaar uit Ellen van der Horst (Centraal Beheer Achmea), Nico Hilhorst (M2Media), Marcel Hartog (Publicis), Darre van Dijk (Ogilvy), René Herremans (Ahold) en Sjors Kroon (Telegraaf Media, voorzitter Cebuco).
Cebuco-voorzitter Sjors Kroon, over het belang dat Cebuco hecht aan Dagbladgoud: ‘Uit alle onderzoeken krijgen we teruggespeeld dat lezers advertenties in dagbladen waarderen en als relevante aanvulling zien. Een ander feit is dat creativiteit werkt en ervoor zorgt dat de boodschap beter overkomt bij de lezer. Uiteindelijk speelt het een belangrijke, zo niet doorslaggevende rol in de effectiviteit van communicatie. Daarom vinden de dagbladen het belangrijk dat goede reclamemakers door het lezerspubliek en de vakjury worden beloond.’

Bekijk nogmaals .
Hieronder de winnaars:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie