Marketing Technology

DDMA herziet Privacy Waarborg vanwege Europese privacywet

Redactie | 10 november 2017, 10:56

Het keurmerk is up-to-date gebracht met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

DDMA, de vereniging voor data en marketing, heeft het DDMA Privacy Waarborg herzien. Het keurmerk, waarmee organisaties laten zien dat ze zorgvuldig en transparant omgaan met persoonsgegevens, is nu in lijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Deze nieuwe privacywet geldt vanaf 25 mei 2018.

Het Privacy Waarborg is in 2010 door DDMA geïntroduceerd. Met het keurmerk laten bedrijven zien dat zij de privacywetgeving respecteren. Omdat de Wet bescherming persoonsgegevens wordt vervangen door de AVG, is het Privacy Waarborg volledig geactualiseerd. Alle leden worden de komende maand uitgenodigd om de vernieuwde audit te doorlopen.

Uit een recente peiling van DDMA blijkt dat 64 procent van de Nederlandse bedrijven nog niet klaar is voor de nieuwe privacywet.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Ddma

Meer in channel Marketing Technology

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs