DE leent reclamebureau uit aan mkb

Maarten Hafkamp, redactie | 16 februari 2012, 7:29

Douwe Egberts gaat ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf (mkb) helpen en leent zijn reclamebureau Taxi Europe uit om een reclamecampagne te ontwikkelen.

Uit onderzoek van de koffiebrander blijkt namelijk dat marketingbudgetten bij zes van de tien midden- en kleinbedrijven onder druk staan. Maar deze ondernemersgroep gelooft wel in de kracht van creatieve marketing. Een ruime meerderheid (60%) verwacht ermee de omzet te kunnen verhogen. Douwe Egberts heeft 500 ondernemers gevraagd naar hun behoeftes op reclamegebied. De helft van de ondernemers die meer met marketing en communicatie wil doen, zou hierbij graag extern advies krijgen. Om sales te verhogen blijkt er bij mkb-ers in de eerste plaats behoefte te zijn aan een lokale en regionale advertentiecampagne. Als het gaat om adverteren online, geeft bijna 1 op de 3 ondernemers (28%) voorkeur aan een social-media-campagne op Facebook of Twitter en 20% aan een campagne waardoor de Google-ranking verbetert.

Gedurende de campagne ‘Douwe Egberts inspireert het MKB’ in de periode van februari tot en met mei 2012, maakt elke ondernemer bij aanschaf van een koffiesysteem kans op de gratis reclamecampagne ter waarde van 25.000 euro. DE stelt daarvoor zijn bureau Taxi Europe beschikbaar. Nick van Beijnen van het bureau: 'Al enige tijd werken wij met veel plezier voor Douwe Egberts. Deze actie is uniek en we zijn heel benieuwd voor welke ondernemer we straks een campagne gaan bedenken.'

Meer informatie op .

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Douwe Egberts. Taxi Mkb