Merk & Strategie

Deze 8 Nederlandse merken zijn heer en meester op Twitter

Redactie | 20 januari 2017, 15:46

Voorbeelden in community management.

Twitter heeft 8 Nederlandse merken geselecteerd die heer en meester zijn in communicty management. De een is 24/7 paraat, de ander geeft weer een verwachte reactietijd aan.

1. 

Het Twitteraccount van Nederlands bekendste biermerk over de grens is leven ingeblazen in augustus 2009. Zeven jaar later vermaakt het meer dan 18.000 volgers met humoristische Tweets voor de fans van en . Heineken reageert ook vaak .

Gelukkig vergeten ze niet een van de belangrijke redenen om op Twitter te zitten en verleent het hoofdstedelijke biermerk ook .

 

 

2. 

Niet alleen Nederlands trots in de lucht maar ook op social media. Sinds juli 2009 geeft KLM ons een kijkje in de virtuele cockpit via Twitter. Regelmatig kunnen 2,2 miljoen volgers zien door middel van video’s hoe bijvoorbeeld , en hoe .

Ook blikt het account graag even terug in de tijd met oude . Mocht je vragen hebben over KLM, dan beantwoorden ze die graag in twaalf verschillende talen. Check altijd even KLM’s header, daarin geven ze de verwachte reactietijd aan!

 

 

3. 

2009 was een goed jaar, want ook Coolblue arriveerde in mei op Twitter. Het merk houdt zijn fans graag op de hoogte van wat er rondom hen gebeurd, maar er is ook ruimte voor plezier. Elke maand verschijnt er een overzicht met en ook de ‘’ worden met trots gepresenteerd aan hun 38.000 volgers. Verder beschrijft Coolblue zichzelf als ‘obsessieve klantenservice’ en staan zij elke dag tot 23:59 voor je klaar.

 

 

4. 

Binnenkort mogen er 10 kaarsjes worden uitgeblazen bij ABN AMRO, want bestaat 10 jaar. De 70.000 volgers mogen op elk moment van de dag bij hen aankloppen met , , of andere . Ook schept het account duidelijkheid over de duur van stortingen, wanneer er onderhoud wordt gehouden en laten ze graag zien waar de ABN AMRO zich mee bezig houdt naast bankieren.

 

 

5. 

KPN heeft meerdere Twitteraccounts, zodat er een duidelijk onderscheid ontstaat in de inhoud. Hierdoor hoeven klanten die alleen geïnteresseerd zijn in de status van KPN niet andere berichten te lezen en andersom. Via KPN kan “nieuws, actualiteiten en wetenswaardigheden over KPN” gevolgd worden en via kunnen er vragen worden gesteld over de diensten. zijn ook altijd welkom.

 

 

6. @

Via Twitter houdt Eneco ons op de hoogte van groene energie en innovatie, en hoe Eneco hieraan meewerkt. Serieuze onderwerpen, maar gelukkig kan er ook gelachen worden, met name bij de webcare. Daar zijn ze groot fan van behulpzame tweets, maar niet zonder grappige en .

 

 

7. 

De NS houdt van tweeten. Heel veel tweeten. In minder dan 7 jaar tijd heeft het account al bijna de 1.000.000 Tweets aangetikt. Via de Tweets wordt de reiziger vooral op de hoogte gehouden van het treinverkeer, maar ook voor alle en kunnen ze hier op elk moment van de dag terecht.

 

 

8. 

De webcare van PostNL is de hele week door beschikbaar en geeft aan binnen een uur te reageren op jouw tweet (wanneer je deze op tijd verstuurd). Mocht er wat aan de hand zijn met het bezorgen van de post, dan zal je dat hier als eerste weten. Natuurlijk mag je ook met andere vragen komen, bijvoorbeeld over jouw eigen post. Alhoewel er ook weleens iets fout gaat bij PostNL, staan ze open voor kritiek en .

 

 

- Community Manager Appreciation Day met Twitter

Maanag 23 januari wordt voor de zeventiende!!! keer Community Manager Appreciation Day gevierd. Een speciale dag waarop Community Managers in het zonnetje worden gezet en de belangrijke rol van hen aandacht krijgt. 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs