Diesel Days To Live: Hippe levensmeter

(GB) Wie gebruikt zijn horloge nog om te zien hoe laat het is? Als mode-accessoire heeft het polsklokje wellicht nog enig bestaansrecht. Diesel claimt met ‘Days to live’ een nieuwe functionaliteit, die van levensmeter.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De boodschap van de campagne luidt: besteed die resterende dagen goed.Met Days to Live kan je berekenen hoeveel dagen je nog te goed hebt voordat je het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt. Crispin Porter + Bogusky maakte deze Diesel Timeframes-campagne die moet onderstrepen dat het hoog tijd wordt om die dag nu eens echt, met wortel en al, te gaan plukken. Of, zoals de merkfilosofie luidt: ‘Tijd om moedig te zijn’.

‘We willen dat mensen vooruit gaan kijken, dat ze écht zien hoeveel tijd ze nog over hebben’, zegt ecd Matt Gooden van Crispin, Porter + Bogusky. ‘Deze horloges zijn veel groter dan de meeste horloges, en we vonden dat daar een heel uitdagende campagne bij hoorde’.

En uitdagend werd het: Anthony Dickenson (Pulse) regisseerde een montage van stijlvolle hippe mensen die hun tijd verdoen op veel verschillende manieren. De video is geproduceerd door digitaal productiebureau Storythings. Zij kozen voor een serie stills in HTML5, waardoor de beelden razendsnel geladen worden door de meest uiteenlopende digitale media.

Aan het einde van de video kunnen kijkers een onlinevragenlijst invullen om te laten berekenen hoeveel dagen het aardse nog voor hen in het verschiet liggen. Hiervoor ontwikkelde Storythings het algoritme. De vragen die ingevuld worden beslaan onderwerpen als drugsgebruik en seksleven, maar ook favoriete kleur en levenslust. Voor de iPhone is er ook een speciale wekker beschikbaar die je elke dag wekt met het aantal dagen dat je nog te leven hebt en een inspirerende boodschap om je te prikkelen de dag zo zinvol mogelijk door te brengen.

Lees in Adformatie van deze week hoe de regisseur Anthony Dickenson te werk ging.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie