BrandDeli vertegenwoordigt de acht tv-zenders van beide mediabedrijven: Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, ID, Nickelodeon, MTV, TeenNick en TLC. Volgens SKO-cijfers hebben de zenders een gezamenlijk marktaandeel van meer dan 11 procent in de doelgroep 20-49 jaar.
BrandDeli moet het nieuwe alternatief voor adverteerders worden op de Nederlandse markt ten opzichte van de traditionele zendergroepen. De nieuwe organisatie is voor 50 procent eigendom van beide bedrijven en gaat op 1 november 2013 van start.
Allard Ruyl (foto onder, links), momenteel commercieel directeur bij Discovery Networks Benelux, is benoemd tot ceo van BrandDeli en Boris Hendriksen, momenteel VP Ad Sales bij VIMN, wordt coo. In de nieuwe organisatie zijn 67 mensen werkzaam en het bedrijf is gehuisvest in Amsterdam.
Dee Forbes, President & Managing Director van Discovery Networks Western Europe: ‘Zowel DNB als VIMN zijn sterke bedrijven in de Nederlandse markt en vertegenwoordigen bekende merken. Het samenbrengen van deze twee organisaties in BrandDeli zorgt ervoor dat we een uitgebreide keuze aan gedifferentieerde merken en service op maat kunnen bieden aan de Nederlandse markt.’
Patrick Alders, senior vice president VIMN Noord –Europa, noemt de gecombineerde doelgroepkennis en de ‘schat aan ervaring’ in het op creatieve wijze bereiken van voor adverteerders belangrijke doelgroepen als belangrijke punten in deze joint venture.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!