Dit zijn de meest gedeelde Olympische reclames ooit

De helft van de top 10 bestaat uit Rio-campagnes

De video ‘’ van Channel 4 is de meest gedeelde reclamespot van de afgelopen Olympische Spelen. Dat berekende Unruly, een wereldwijd platform voor video-advertenties. Dit bedrijf stelde samen van de meest gedeelde Olympische videocampagnes ooit.

;re The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer

Meting sinds 2006

In de algemene ranglijst staan maar liefst vijf campagnes van de afgelopen editie. Unruly meet het succes van de online video’s sinds 2006. ‘Als je bedenkt dat YouTube in 2005 begon en Facebook in 2004, dan durven wij te stellen dat onze lijst vrij compleet is’, , PR- en contentdirector bij Unruly.

Meest gedeelde video

De video van Channel 4 rondom de Paralympische Spelen werd 1,46 miljoen keer gedeeld via sociale media. Daarmee is het de meest gedeelde Olympische commercial van dit jaar en de een na meest verspreide video allertijden. De nummer één ooit is ‘Best Job’, een video van P&G uit 2012. Deze video is 2,44 miljoen keer gedeeld.

Drie keer Nike

Dit jaar heeft Nike meerdere video’s gepubliceerd, in plaats van één grote campagne. Daardoor staat het merk drie keer in de top 10 van afgelopen jaar.

Top 10 meeste gedeelde Olympische video&;s ooit

  1.  – 2,450,713 shares
  2. ) – 1,465,776 shares
  3.  – 699,564 shares
  4.  (Rio 2016) – 473,635
  5.  – 324,161 shares
  6. ) – 200,913
  7.  (London 2012)– 199,731 shares
  8.  (London 2012) – 198,987 shares
  9.  (Rio 2016) – 193,242
  10.  (Rio 2016) – 187,384

Top 10 meest gedeelde Olympische video&;s in 2016

  1.  – 1,465,776 shares
  2.  – 473,635
  3.  – 200,913
  4.  – 193,242
  5.  – 187,384
  6.  – 184,962
  7.  – 154,693
  8.  – 128,254 shares
  9.  – 107,570
  10.  –  87,300

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie