Premium

Douwe Egberts en FHV BBDO na ruim 30 jaar uit elkaar

DE houdt een pitch voor een nieuw bureau.

Douwe Egberts heeft dit voorjaar opgezegd en inmiddels een pitch uitgeschreven. 

FHV BBDO herintroduceerde voor Douwe Egberts onlangs nog ;En dan is er koffie...&;.

Ceo Ernst-Jan Smids van FHV BBDO bevestigt het vertrek van DE: &;We hebben begin dit jaar de nieuwe DE commercial gemaakt. Dat was erg belangrijk. En gelukkig is iedereen er blij mee en doet het zijn werk goed. Ook heeft DE aangegeven haar handen vrij te willen hebben om in deze veranderde markt nieuwe keuzes te kunnen maken. De laatste commercial was dus ook een afronding van onze langdurige samenwerking. Misschien wel de langste samenwerking in Nederland ooit: meer dan 30 jaar. Daar kan je alleen maar dankbaar voor zijn en ook voor de manier hoe we nu nog steeds met elkaar omgaan.&;

Over de ontwikkelingen bij FHV BBDO zegt Smids: &;We zitten nu in de tweede helft van het jaar van het nieuwe FHV, de tweede helft van de wedstrijd. En als je het EK hebt gevolgd weet je dat het hele EK is beslist in de laatste minuten van de 2e helft. We zijn lekker aan het spelen en ik heb dus alle vertrouwen.&;

Diepgeworteld 

DE-woordvoerster Jessica van Dijk: &;Na een zeer vruchtbare samenwerking van ruim dertig jaar heeft Jacobs Douwe Egberts besloten om voor het merk Douwe Egberts de samenwerking met FHV/BBDO te beëindigen. FHV/BBDO heeft een grote bijdrage geleverd aan waar het merk DE voor staat: diepgeworteld in de Nederlandse cultuur en een merk dat mensen dichterbij elkaar brengt. De meeste recente tv-commercial is daar een goed voorbeeld van. 

Op dit moment is DE zich aan het oriënteren op een bureau, het is nog te vroeg om daarover verdere uitspraken te doen.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie