Edelman presenteert onderzoek naar Millennials

Edelman presenteert vandaag een onderzoek dat inzicht moet geven de ambities en meningen van de zogenoemde Millennial-generatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Millennials zijn geboren tussen 1980 en 1995 en met 1,8 miljard generatiegenoten momenteel de grootste, levende generatie. Zij zijn de eersten die volledig digitaal opgroeiden met internet en smartphones binnen handbereik. Uit het onderzoek blijkt dat zij veel invloed uitoefenen op de aankoopbeslissingen van hun ouders en leeftijdsgenoten.

Edelmans 8095® is een vervolg van het gelijknamige onderzoek uit 2010 en is gebaseerd op interviews met 4.000 Millennials in 11 landen.

Eveline Bouman, Director Consumer Brands, Edelman Nederland. ‘In 2013 zal de oudste Millennial 33 jaar zijn. Dit betekent dat velen van hen nu ouders zijn, carrière maken, een ongelofelijke koopkracht hebben en invloed uitoefenen op de wereld van vandaag. Voor marketingprofessionals is het dus belangrijk hun strategieën af te stemmen op deze invloedrijke generatie. Engagement, authenticiteit en meerwaarde moeten hierin centraal staan.’
Edelman heeft de volgende zeven adviezen opgesteld voor een succesvolle benadering van Millennials:

1. Millennials zijn geen kinderen meer, maar top beïnvloeders
De oudste Millennials zijn 33 jaar, de jongste 18. Zij zijn dus niet langer een aanstormende generatie, maar volwassenen met koopkracht, carrières en gezinnen. Bedrijven moeten inzien dat Millennials anderen sterk beïnvloeden bij de aanschaf van producten of diensten.
2.Verschuiving van traditionele man/vrouw segmentatie
De traditionele grenzen tussen man en vrouw zijn vervaagd. Mannen nemen meer traditionele ‘vrouwentaken’ op zich en vice versa. Merken moeten zich veel minder richten op de klassieke segmentatie en campagnes ontwikkelen die inspelen op de pluriformiteit van het publiek.
3.Benader Millennials met een 360-aanpak
Hoewel Millennials digitaal zijn opgegroeid, hunkeren ze naar face-to-face contact en in-real-life ervaringen. Om Millennials succesvol te betrekken, moeten bedrijven hen met een 360-aanpak benaderen. Merken moeten hun verhaal vertellen in de vele on- en offline informatiebronnen die Millennials gebruiken om aankoopbeslissingen te nemen.
4. Het is niet langer jouw merk
Dit zal de traditionele marketingprofessional tegen de schenen schoppen, maar het is wijs om de waarheid onder ogen te zien: een merk behoort niet meer volledig tot het bedrijf dat het merk voert. Marketeers moeten bereid zijn een bepaalde mate van controle over hun merk uit handen te geven. Millennials willen co-creëren en een dialoog aangaan. Bedrijven moeten flexibel zijn en open staan voor samenwerking met consumenten die hun merk promoten.
5. Ervaringen boven spullen
Millennials staan open voor nieuwe ideeën en ervaringen en zullen die delen met vrienden en familie. Merken dienen dan ook sociaal te zijn en sociale ervaringen te creëren.
6. Help Millennials experts te worden van jouw merk en verhaal
Millennials hebben een sterk verlangen om te delen en van elkaar te leren. Ze willen dat merken hen entertainen. Organisaties moeten open en eerlijk zijn over hun achtergrond, geschiedenis en de redenen waarom zij juist deze producten of diensten leveren. Merken moeten niet alleen zelf goede storytellers zijn, maar ook consumenten in staat stellen krachtige verhalenvertellers te zijn namens hun merk. Authenticiteit, transparantie en de meerwaarde (purpose) zijn hierbij van cruciaal belang.
7. Lachen is gezond
Deze oer-Hollandse uitdrukking moeten marketeers ter harte nemen. Op de vraag wat merken moeten doen om hun aandacht te vangen, gaven Millennials unaniem als antwoord: gebruik humor. Hoewel het bedrijfsleven vaak serieus is, hoeft de boodschap dat niet altijd te zijn. Merken moeten op zoek gaan naar manieren om geestig en nederig te zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie