Premium

Etcetera en Red Urban ontwikkelen donatiecampagne voor War Child

‘Download de oorlog uit een kind’ markeert T-Mobile’s 10-jarig hoofdsponsorschap van War Child.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Etcetera en Red Urban hebben in opdracht van T-Mobile een donatiecampagne voor War Child ontwikkeld: &;Download de oorlog uit een kind&;. De bureaucombinatie: &;Via een speciale actiesite kunnen donateurs voor een klein bedrag symbolisch een vreselijke herinnering uit een kind halen. Met de actie ‘Download de oorlog uit een kind’ wil T-Mobile zoveel mogelijk donaties ophalen om nog meer oorlogskinderen te kunnen helpen. Om symbolisch oorlogsherinneringen uit een kind te halen, wordt in de campagne gebruikgemaakt van een virtueel oorlogskind dat vol zit met verschrikkelijke herinneringen. Met elke donatie wordt er een herinnering verwijderd. De herinneringen van het kind worden hiermee steeds vrolijker.&;

Via de kunnen donateurs ook hun eigen favoriete jeugdherinnering delen en zo meer bekendheid geven aan de actie. Ook vertelt T-Mobile-gezicht Ali B over zijn eigen jeugdherinneringen.

Onderdeel van de campagne is een 5 meter hoog beeld van het symbolische kinderhoofd, waarin oorlogsbeelden worden geprojecteerd. Dit beeld staat opgesteld naast het Centraal Station van Den Haag. Om aandacht aan de campagne te geven worden in één van de grootste eDM-campagnes ooit ruim twee miljoen T-Mobile-klanten aangeschreven om ook een bijdrage te leveren.

War Child zet zich in om kinderen in oorlogsgebieden op te vangen en hen te helpen bij het verwerken van de trauma’s die zij hebben opgelopen: &;De vele internationale brandhaarden, van Soedan tot Syrië, maken hulp aldaar urgenter dan ooit.&;

Credits
Creatie: Etcetera & Red Urban
Opdrachtgever: T-Mobile i.s.m. War Child
Vormgeving website: Maarten Versteege
Productie website: Magic Bullit
Productie animatie: Mini Vegas
Productie installatie: Hollandse Handen

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie