Fab sneuvelt

Sanoma trekt de stekker uit vrouwentijdschrift Fab.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sanoma zet de titel stop omdat het niet aan de verwachtingen voldoet. De oplage groeide wel, maar het was van het begin af aan duidelijk dat Fab niet het bereik zou brengen dat Sanoma ervan verwachtte.

De dertiende editie – verschijningsdatum 10 oktober - van Fab is de laatste. Door de beëindiging van de titel verliezen vier medewerkers hun baan.

De betaalde oplage van Fab is niet boven de 40 duizend uitgekomen. De oplageontwikkeling is als volgt:

Derde kwartaal 2012: 16.870
Vierde kwartaal 2012: 20.559
Eerste kwartaal 2013: 37.375

Hoofdredacteur Claudia Straatmans gaf ten tijde van de lancering in een met Adformatie aan dat het doel was om na een jaar een betaalde oplage van 55 duizend te verwezenlijken.

De missie van Fab werd bij lancering zo geformuleerd: 'We willen een mentaliteitsblad maken dat een gidsfunctie heeft voor vrouwen in de leeftijdscategorie 35-49. Geen enkele bestaande titel kiest daar uitdrukkelijk voor.’

Straatmans bracht de zogeheten ‘Secret Section’ bij de lancering als nouveauté: een katern over liefde en lust.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie