Founder Swipe & Shop: ‘Fashion loopt achter op mobiel gebied’

De app Swipe & Shop is inmiddels 53.000 keer gedownload en is gelanceerd in de UK.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Swipe & Shop: de gebruiker ziet een item, swipet naar links als het niks is en naar rechts als het een kek kledingstuk is. Oprichter Nikky Hofland: ‘Sylvie zou er best tussen passen in haar Hunkemöller-bikini.’

Hier is dus behoefte aan?


‘Uit gesprekken met meiden bleek dat ze ongeveer drie uur per week door webshops browsen. Ze bekijken de nieuwste items en openen die vervolgens allemaal in een nieuw tabblad of kopiëren ze naar Word of Excel, en op mobiel maken ze screenshots. Dat kan makkelijker, dachten wij. Bovendien vinden wij dat de fashionwereld achterloopt op mobiel gebied, terwijl er zoveel mogelijkheden zijn.’

Daar spelen jullie op in.
‘Ja. Het is de bedoeling dat je hetzelfde gevoel krijgt als wanneer je een winkel inloopt. Veel vrouwen bezoeken in de stad de winkels die ze kennen, maar ze vinden het leuk dat ze in Swipe & Shop producten tegenkomen uit winkels waar ze zelf niet zo snel naar binnen stappen.’

Hoeveel webshops doen mee?
‘23, waaronder Zalando, Mango, Asos, V&D en Otto. We proberen een beetje afwisseling te zoeken tussen grote en kleine webshops. Op dit moment krijgen we veel aanvragen van webshops die mee willen doen.’

Wat maakt de app interessant voor marketeers?
‘Meiden gebruiken de app ongeveer 6,5 minuut per sessie. Sommige webshops vinden het fijn dat mensen de kleding zien voordat ze het merk zien, omdat hun merk niet zo aanspreekt bij de jongere generatie. Daarnaast is het interessant qua data; we weten hoe oud de shopper is, wat ze leuk vindt en wat juist niet. Je kunt dus goed targeten. Ook hebben kleinere shops de mogelijkheid om zich meer in de picture te spelen, door bijvoorbeeld ‘Stylefeeds’, waar ze hun eigen collectie kunnen uitlichten tegen betaling.’

Hoe zit het met de cijfers?
‘Inmiddels is de app 53.000 keer gedownload. 30 procent daarvan gebruikt de app heel actief, drie keer per dag. De bezoekers zijn tussen de 15 en 28 jaar oud. Twee maanden geleden hebben we de app ook in Engeland gelanceerd, daar is hij nu ruim 15.000 keer gedownload.’

Wat is jullie verdienmodel?
‘We hebben advertenties in de app en krijgen we van alles wat er verkocht wordt een percentage en werken met kortingscodes en winacties. We kunnen webshops ook vastzetten en beloven dat bepaalde posities van hen zijn. Maar we staan open voor andere mogelijkheden. We kijken ook naar video’s tussen de swipes door. Sylvie zou er best tussen passen in haar Hunkemöller-bikini.’

Wat doen jullie aan marketing?
‘Niet zo veel. We hebben SEO en geven vijf euro per dag uit aan Facebook-advertenties. We moeten het hebben van mond tot mond-reclame. En toen we de app lanceerden kregen we in één klap veel publiciteit.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie