Fynn Gerken wint Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs 2015

Zijn scriptie gaat over de inzet van sociale media tijdens een crisis – AirAsia en vlucht QZ850.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Fynn Gerken is winnaar van de Rotterdamse Communicatie 2015. Gerken studeert Communication and Media aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Gerken heeft op basis van een model de effectiviteit van de responsestrategie van AirAsia op Facebook onderzocht na de crash van vlucht QZ850 in 2014. Zijn onderzoek laat zien op welke manier AirAsia de responsestrategie heeft toegepast. Hierbij ging het niet direct om het aantonen van de effectiviteit van de strategie, maar vooral om de werking van een dergelijke strategie.

Vernieuwende onderzoeksmethode

Met name door het complete verhaal en de uitgebreide en vernieuwende onderzoeksmethode sprong deze scriptie eruit. Aldus de jury bestaande uit Ton Rodenburg (ARA), Karin van Reeuwijk (Gemeente Rotterdam), Esther Wienese (zin & zinnig), Stephanie Vermeijden (winnaar RSCP2014) en Michiel Koorenhof (voorzitter PCR).

De jury koos de winnaar uit 12 ingezonden scripties, waarvan er 3 werden genomineerd. Naast Fynn Gerken waren genomineerd: Kristy Schaddelee (Hogeschool Rotterdam) met een onderzoek naar gedragsverandering door communicatie met betrekking tot afvalscheiding en Michelle Bas (Hogeschool Rotterdam) met een onderzoek naar de invloed van online betrokkenheid bij City Branding.

De Rotterdamse Communicatie Scriptieprijs is een initiatief van Platform Communicatie Rotterdam (PCR), de Rotterdamse vereniging voor communicatieprofessionals.

De prijs wordt gesponsord door gemeente Rotterdam, Hogeschool Inholland, Hogeschool Rotterdam en Fonk Magazine. De prijsuitreiking vond plaats in het Erasmus Paviljoen in Rotterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie