Geen grote feesten tijdens Cannes

Het jaarlijkse reclamefestival Cannes zal dit jaar een stuk soberder zijn dan voorgaande edities. De grote bureaus hebben geen enorme budgetten meer over voor grote feesten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor het eerst in 10 jaar zal het geroemde DDB-feest op de festivalvrijdagavond deze Cannes editie niet plaatsvinden. Het bureaunetwerk wil geen verkeerd signaal afgeven, zo verklaarde de CEO Chuck Brymer tegenover Adage. Kaarten voor het DDB-feest werden vorig jaar nog tegen woekerprijzen via e-Bay doorverkocht. Ook het grote donderdagavondfeest van Publicis en het Havas Café by the Beach zijn van de baan. Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor het vrijdagse strandfeest van Leo Burnett.

Behalve minder feesten, zullen er ook minder deelnemers aan het festival aanwezig zijn. Publicis heeft al aangekondigd de helft van het normale aantal mensen naar het festival te sturen. Ook het aantal inzendingen is verminderd. Alleen de potentiële prijswinnaars gaan richting de jury en de inzendingen om 'de creatief directeur tevreden te houden' maar die weinig kans maken op een award, blijven dit keer achterwege aldus Richard Pinder, COO Publicis Worldwide. Cannes Lions marketing manager Susan Lilley verwacht dat alleen al uit de Verenigde Staten eendere minder afgevaardigden in Cannes zal neerstrijken. Afgelopen week meldde de organisatie nog dat de inzendtermijn voor het festival verlengd is naar 27 maart. [adage.com]

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie