Gezellig Brits jenevermerk haakt aan bij designtrend

Etiket lijkt als twee druppels water op dat van VL92. En de Premium-prequel van Hooghoudt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een ‘relletje’ was het niet, maar er waren wel wat teleurgestelde reacties op het etiket dat Hooghoudt voor een select groepje voorproevers liet ontwikkelen. Leek het extra-authenthieke etiket van de Premium, die overigens nooit met dát etiket in enige winkel heeft gelegen, niet té veel op een kleinschalige gin die voor het merk VL92 werd gemaakt voor Rare Fruits Council (RFC)? Ja, oordeelden veel betrokkenen. Er werd een hoop &;sorry&; gemompeld en dat was dat. Een storm in een glas jenever. Of gin.




Designbureau - naar eigen zeggen toch One of the most Effective Branding Consultancies in the UK -  voelde zich verder ook niet gehinderd door enige voorgeschiedenis (voor zover bekend) en kwam voor de nieuwe jeneverachtige drank deze week met een tweede kloon, al springen de overeenkomsten nu wat minder in het oog. Minus 33, een destillaat dat na een jaar puzzelen op de receptuur werd ontwikkeld voor LoCa is voorzien van alweer een wit etiket met een gemaakt klungelige typemachineletter en wat rode stempels om het ontwerp enige kleur te geven.




Voor gin-liefhebbers die wat meer diepgang zoeken presenteert de jenever zich met een handtekening van de oprichter, een overzicht van aanwezige smaken - het flavour profile – en geheel nieuw: een indicatie van het aantal calorieën per glas. Volgens de stokers is Minus 33 de eerste van een aantal productlanceringen en het gaat om een heel klein stokerijtje, want het bureau is betaald met 10 procent aandelen in de nieuwe jenevermaker. Op voorwaarde dat het blijft werken voor LoCa. Dat blijft met wat geleende ideeën links en rechts natuurlijk ook heel betaalbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie