Gillette-account wereldwijd naar Grey

Het belangrijkste deel van het reclame-account van Gillette, lichaamsverzorging voor mannen, gaat wereldwijd van BBDO naar Grey Group.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aan de keuze ging een zeven maanden durende review vooraf. Moederbedrijf Procter & Gamble kwam met het bericht dat bij Grey wordt gestald. BBDO verliest het grootste deel van het account, maar behoudt wel het vrouwenmerk Venus en het omvangrijke Braun lichaamsverzorging account. BBDO werkte tachtig jaar als bureau voor het belangrijkste tak van Gillette, lichaamsverzorging voor mannen. Het gaat onder meer om scheermesjes, huidverzorging en deodorant.

Voor mediabureaus Carat, Starcom Mediavest en pr-bureaus Ketchum en Integer Group verandert er niets.

P&G begon in september met de review, die in eerste instantie gespitst was op de Noord-Amerika. Al snel volgde een wereldwijde herziening. De komende drie maanden volgt de transitie van het account van BBDO (Omnicom) naar Grey (WPP).

Bron: Adage.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie